Veelgestelde vragen

Levering & retourneren

De bezorgkosten variëren afhankelijk van het type bezorging dat u kiest (Standaard, Comfort, Premium of afhalen in Hauts de France) en de totale waarde van uw winkelmandje. U vindt hier het volledige bezorgschema:Levering en retouren.

Levertermijnen kunnen variëren afhankelijk van het bestelde product. Ze worden aangegeven op het productblad en in het winkelmandje op het moment van aankoop.

Als u uw bestelling later wilt laten bezorgen, kunt u de verzending van een artikel waarvan aangegeven is dat het binnen 7 dagen leverbaar is, met maximaal een maand uitstellen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice om uw bestelling te plaatsen.

Ga voor meer informatie over levertermijnen naar Levering en retourneren.

Alle bezorginformatie vindt u op de pagina Levering en retouren van onze website. Het bezorgproces wordt daar van A tot Z uitgelegd.

Vanaf onze Franse website leveren wij ook in België, Luxemburg, Monaco en Portugal.

U kunt ook onze andere websites voor Europese landen bezoeken:

Tikamoon.ch voor Zwitserland
Tikamoon.de voor Duitsland
Tikamoon.nl voor Frankrijk
Tikamoon.co.uk voor het Verenigd Koninkrijk
Tikamoon.it voor Italië
Tikamoon.es voor Spanje

Ja, retourneren is gratis. Als u van mening verandert, dan hebt u 60 dagen de tijd om contact met ons op te nemen en nemen wij het meubel terug. Alle kosten zijn dan voor onze rekening, u hoeft het product alleen maar opnieuw te verpakken en de transporteur komt het ophalen. Als u niet zeker weet of u de meubels wilt houden, kunt u het beste de verpakking bewaren. Ga voor meer informatie over levertermijnen naar de pagina Levering en retouren.

Aftersales service

U kunt rechtstreeks contact met ons opnemen via de pagina Nous contacter op onze website.

Ondanks alle zorg die we besteden aan het controleren van onze producten en verpakkingen, kan er zich helaas een probleem voordoen. Onze klantenservice staat echter klaar om u te helpen een oplossing te vinden voor dit probleem.

Om ervoor te zorgen dat uw klacht snel wordt behandeld, kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@tikamoon.com met foto's van de schade aan uw artikel en een korte beschrijving van de situatie.

U ontvangt binnen 24 uur een antwoord. Bewaar in de tussentijd de verpakking van uw artikel voor het geval u het wilt retourneren.

We raden u aan om de meubels te controleren zodra u ze ontvangt, zelfs als u niet van plan bent om ze meteen te gebruiken.

Bestelling

Om uw bestelling te volgen, gaat u naar Mijn account en vervolgens naar ‘Mijn bestellingen’. Hier vindt u details over uw bestellingen en hun status.

Als u een wijziging of annulering wilt doorgeven, stuur dan zo snel mogelijk na het plaatsen van uw bestelling een e-mail naar klantenservice@tikamoon.com, zodat we de nodige stappen kunnen ondernemen voordat uw bestelling wordt verzonden.

Houd er rekening mee dat het voor bepaalde wijzigingen nodig kan zijn om uw bestelling terug te betalen en een nieuwe bestelling te plaatsen.

Uw factuur is beschikbaar in uw persoonlijke account zodra uw bestelling is verzonden.

Elk verzoek tot wijziging van de factuur moet vóór verzending worden gedaan, aangezien wijzigingen na verzending niet meer mogelijk zijn.

Ga naar Mijn account en vervolgens naar ‘Mijn gegevens’. Klik op ‘Mijn persoonsgegevens’. U kunt dan de vooraf ingevulde velden wijzigen. Vergeet niet om onderaan de pagina te bevestigen.

Als u bestellingen hebt lopen, wordt de informatie hierop niet gewijzigd. We nodigen u uit om ons per e-mail op de hoogte te stellen van de nieuwe informatie op klantenservice@tikamoon.com.

We bieden verschillende betaalmethoden. Ga voor meer informatie naar Betaalmethoden

Producten

Ja, onze meubels worden gemonteerd geleverd. We bieden geen meubelkits aan. Alleen voor de poten of handgrepen moet u mogelijk iets doen om schade tijdens het transport te voorkomen.

Vergeet bij grote meubels niet om uw kamers, deurkozijnen, trappenhuizen, liften en andere toegangspunten tot uw huis op te meten voordat u bestelt.

Onze meubels hebben 5 jaar garantie. Ga voor meer informatie over garanties naar Onze voordelen

We leveren geen badkameraccessoires zoals kranen, afvoeren of sifons.

Onze meubels en wastafels voldoen aan de Europese normen: Accessoires kunnen worden gekocht in gespecialiseerde winkels of doe-het-zelfzaken.

Als u twijfelt, neem dan contact op met onze klantenservice, zij kunnen u adviseren.

Hier zijn een paar tips om ervoor te zorgen dat de kleur van uw meubels aan uw verwachtingen voldoet:

Als u meerdere van onze meubelen in dezelfde ruimte wilt combineren, kies dan meubels uit dezelfde collectie. De kleur en afwerking lijken dan erg op elkaar (er kunnen variaties zijn, die van nature aanwezig zijn in het hout).

U kunt ook meubels van dezelfde houtsoort combineren, maar vergeet niet dat onze meubels handgemaakt zijn. Elk meubelstuk is uniek, dus er kunnen kleine kleurverschillen zijn tussen twee meubels die van dezelfde houtsoort zijn gemaakt. Dat is onderdeel van de charme van massief houten meubelen.

De foto's van onze klanten kunnen u ook helpen bij het kiezen van het juiste meubelstuk (en u natuurlijk inspireren over mogelijke combinaties).

De meeste van onze producten worden geleverd in een verstevigde kartonnen doos om ze te beschermen tijdens het transport. Meer kwetsbare producten, zoals wastafels en producten met stenen of terrazzobladen, worden vaak geleverd in houten kisten. Als u wilt dat de chauffeur de verpakking verwijdert en weer meeneemt, raden we u aan voor Premium levering te kiezen.

Het onderhoud van houten meubels verschilt naargelang het soort hout en de afwerking. Ga voor gedetailleerde onderhoudsinformatie voor elk materiaal naar Materialen en verzorging

Hiervindt u een papierloze catalogus voor kinderkamers. Andere catalogusthema's zitten in de pijplijn..

Tikamoon voor professionals

Als u als professional een bestelling wilt plaatsen, bekijk dan onze sectie voor professionals.U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier om een account aan te maken.

We controleren of u in aanmerking komt om een account aan te maken en sturen u, indien nodig, een persoonlijke offerte.

Als professional, en op voorwaarde dat u in aanmerking komt om een account aan te maken, profiteert u van een gepersonaliseerde korting.