Veelgestelde vragen

Producten

Ons meubilair is gemaakt van massief hout, waarbij de natuurlijke schoonheid van de boom behouden blijft dankzij een minimale behandeling. Omdat het een natuurlijk materiaal is, kunnen er lichte kleur- of maatvariaties optreden. Kleine onregelmatigheden zijn een teken van de authenticiteit van elk product. Bij Tikamoon is elk item uniek, met de hand gemaakt door echte vakmensen.

Ja, onze meubels worden gemonteerd geleverd. We bieden geen meubelkits aan. Alleen de poten of handgrepen moeten mogelijk door u worden gemonteerd om schade tijdens het transport te voorkomen.

Vergeet bij grote meubels niet om uw kamers, deurkozijnen, trappenhuizen, liften en andere toegangspunten tot uw huis op te meten voordat u bestelt.

Wij bieden geen maatwerk aan en onze meubels zijn niet aanpasbaar. Ze zijn uitsluitend verkrijgbaar in de afmetingen, afwerkingen en configuraties die op onze website worden getoond.

Nee, onze badkamermeubels (die zonder wastafel worden verkocht) zijn niet voorgeboord. Zo kunt u de kraan en wastafel plaatsen volgens uw specifieke behoeften en de indeling van uw badkamer.

We leveren geen badkameraccessoires zoals kranen, afvoeren of sifons.

Onze meubels en wastafels voldoen aan de Europese normen: Accessoires kunnen worden gekocht in gespecialiseerde winkels of bouwmarkten.

Als u twijfelt, neem dan contact op met onze klantenservice, zij kunnen u adviseren.

Hier zijn een paar tips om ervoor te zorgen dat de kleur van uw meubels aan uw verwachtingen voldoet:

Als u meerdere van onze meubelen in dezelfde ruimte wilt combineren, kies dan meubels uit dezelfde collectie. De kleur en afwerking lijken dan erg op elkaar (er kunnen variaties zijn, die van nature aanwezig zijn in het hout).

U kunt ook meubels van dezelfde houtsoort combineren, maar vergeet niet dat onze meubels handgemaakt zijn. Elk meubelstuk is uniek, dus er kunnen kleine kleurverschillen zijn tussen twee meubels die van dezelfde houtsoort zijn gemaakt. Dat is onderdeel van de charme van massief houten meubelen.

De foto's van onze klanten kunnen u ook helpen bij het kiezen van het juiste meubelstuk (en u natuurlijk inspireren over mogelijke combinaties).

Voor onze badkamermeubels is er een installatiehandleiding beschikbaar hier.

De installatie van badkamermeubels moeten door een vakman worden uitgevoerd. Ook het ophangen van zwevende meubels of wandonderdelen dient door een vakman te worden gedaan, aangezien de wandcondities per muur kan verschillen. Daarom leveren wij geen schroeven voor wandmontage.

Wij hebben enkele winkels in Frankrijk waar u een selectie van onze collectie en materiaalstalen kunt bekijken. Onze ambassadeurs staan klaar om u te adviseren. Voor locaties, bezoek de pagina "Onze winkels". U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice per e-mail of telefoon.

Wij bieden digitale catalogus aan die hier te vinden zijn.

Bestelling

Om uw bestelling te volgen, gaat u naar Mijn account en vervolgens naar 'Mijn bestellingen'. Hier vindt u details over uw bestellingen en hun status.

Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een trackinglink (behalve bij verzending met Geodis). Bij meerdere kleine pakketten ontvang je meerdere links (1 pakket = 1 link).

Als u een wijziging of annulering wilt doorgeven, stuur dan zo snel mogelijk na het plaatsen van uw bestelling een e-mail naar klantenservice@tikamoon.com, zodat we de nodige stappen kunnen ondernemen voordat uw bestelling wordt verzonden. Leveringen via GLS kunnen niet worden geannuleerd.

Houd er rekening mee dat het voor bepaalde wijzigingen nodig kan zijn om uw bestelling terug te betalen en een nieuwe bestelling te plaatsen. Als de bestelling niet kon worden onderschept, wordt de terugbetaling vertraagd (een retourbevestiging van de vervoerder is vereist).

Uw factuur is beschikbaar in uw persoonlijke account zodra uw bestelling is verzonden.

Elk verzoek tot wijziging van de factuur moet vóór verzending worden gedaan, aangezien wijzigingen na verzending niet meer mogelijk zijn.

Ga naar Mijn account en vervolgens naar 'Mijn gegevens'. Klik op 'Mijn persoonsgegevens'. U kunt dan de vooraf ingevulde velden wijzigen. Vergeet niet om onderaan de pagina te bevestigen.

Als u bestellingen hebt lopen, wordt de informatie hierop niet gewijzigd. We nodigen u uit om ons per e-mail op de hoogte te stellen van de nieuwe informatie op klantenservice@tikamoon.com.

Betaling

We bieden verschillende betaalmethoden. Ga voor meer informatie naar Betaalmethoden.

Tikamoon werkt samen met een betrouwbare betaalpartner die geavanceerde versleutelings- en authenticatietools gebruikt om uw kaartgegevens te beveiligen. Onze partner gebruikt SSL-versleuteling (Secure Socket Layer), waardoor uw gegevens onleesbaar zijn voor derden. Hoewel we alles doen om uw gegevens te beschermen, kunnen we geen absolute veiligheid garanderen. Elke gegevensoverdracht gebeurt op eigen risiko. Log uit en sluit uw browser na gebruik, zeker op gedeelde of openbare computers.

Levering

Levertermijnen kunnen variëren afhankelijk van het bestelde product. Ze worden aangegeven op de productpagina en in het winkelmandje op het moment van aankoop.

Als u uw bestelling later wilt laten bezorgen, kunt u de verzending van een artikel waarvan aangegeven is dat het binnen 7 of 10 werkdagen leverbaar is, met maximaal een maand uitstellen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice voordat u de bestelling plaatst.

Ga voor meer informatie over levertermijnen naar Levering en retourneren.

De bezorgkosten variëren afhankelijk van het type bezorging dat u kiest (Standaard, Comfort, Premium) en de totale waarde van uw winkelmandje. U vindt hier het volledige bezorgschema: Levering en retouren.

Helaas kunnen we de opgegeven levertermijn niet verkorten. Uw meubel kan mogelijk eerder aankomen, maar dit kunnen we niet garanderen.

Nee, we kunnen slechts naar één adres per bestelling leveren. Voor meerdere adressen dient u aparte bestellingen te plaatsen.

Nee, onze standaardlevering vindt plaats van maandag tot vrijdag, tussen 7:00 en 19:00. Dat hangt af van de vervoerder en de gekozen leveringsmethode tijdens het afrekenen.

Je kunt de afspraak tot 48 uur voor de levering verzetten. Bel ons of gebruik de trackinglinks die je van de vervoerder hebt ontvangen.

Als je ondanks alles niet thuis bent, hangt de oplossing af van het formaat van het pakket en de gekozen leveringsmethode.

Voor kleine pakketten met standaardlevering: er wordt een bericht in je brievenbus achtergelaten met de contactgegevens van de bezorgdienst om een nieuwe afspraak te maken of het adres van het dichtstbijzijnde afhaalpunt.

Voor grote pakketten met standaard-, comfort- of premiumlevering: de vervoerder neemt opnieuw contact met je op om een nieuwe afspraak te maken.

Ja, onze meubels worden volledig gemonteerd geleverd. We verkopen geen meubels als bouwpakket. Enkel poten of handgrepen kunnen lichte montage van uw kant vereisen om beschadiging tijdens transport te voorkomen.

De afmetingen van producten en dozen staan vermeld op elke productpagina. Meet uw ruimte en toegangen (zoals trappen) vóór levering goed op. De deuropening moet doorgaans breder zijn dan de hoogte van de doos. Denk ook aan:

- Obstakels achter deuren
- Nauw krappe bochten
- Smalle gangen of binnendeuren
- Trappen (en hun lengte)
- Liftgrootte

De afmetingen van de producten en verpakkingen staan vermeld op elke productpagina. We raden aan om je ruimte en toegangen, inclusief trappen, vooraf op te meten om te controleren of het product past en gemakkelijk in de gewenste kamer geplaatst kan worden.

Levering via lift of raam is niet mogelijk.

De meeste van onze producten worden geleverd in een verstevigde kartonnen doos om ze te beschermen tijdens het transport. Meer kwetsbare producten, zoals wastafels en producten met stenen of terrazzobladen, worden vaak geleverd in houten kisten. Als u wilt dat de chauffeur de verpakking verwijdert en weer meeneemt, raden we u aan voor Premium levering te kiezen.

Alle bezorginformatie vindt u op de pagina Levering en retouren van onze website. Het bezorgproces wordt daar van A tot Z uitgelegd.

Vanuit onze Nederlandse vestiging leveren wij uitsluitend in Nederland.

U kunt ook onze andere websites voor Europese landen bezoeken:

Tikamoon.com voor Frankrijk, Luxemburg, Monaco en Portugal
Tikamoon.ch voor Zwitserland
Tikamoon.de voor Duitsland en Luxemburg
Tikamoon.at voor Oostenrijk
Tikamoon.co.uk voor het Verenigd Koninkrijk
Tikamoon.be voor België
Tikamoon.co voor Verenigde Staten
Tikamoon.it voor Italië
Tikamoon.es voor Spanje

Onderhoud

Het onderhoud van houten meubels hangt af van het soort hout en de afwerking. Ga voor gedetailleerde onderhoudsinformatie voor elk materiaal naar Materialen en verzorging.

Ja. Het is aan te raden om teakmeubilair te beschermen om de levensduur te verlengen. Watervlekken kunnen enkel worden verwijderd door te schuren, dus wees extra voorzichtig in de badkamer. Wij raden aan om het oppervlak van meubels die vaak in contact komen met water – zoals badkamermeubels – goed te beschermen. Onbehandeld teak zal binnenin op natuurlijke wijze een warmbruine patina ontwikkelen. Onze onderhoudstips vind je op elke productpagina en op onze speciale onderhoudspagina.

Al onze oliën en vernissen zijn op waterbasis. Wij raden aan om ze jaarlijks te onderhouden. Meer informatie vindt u op onze pagina "Onze materialen & Onderhoud".

Ja, hier enkele tips om schade te voorkomen:

- Buig uw knieën en gebruik de kracht van uw benen bij het tillen.
- Wikkel meubels in noppenfolie of plastic om krassen te voorkomen.
- SLEEP meubels NIET. Til ze op om schade te vermijden.
- Bescherm muren en vloeren met verhuisdekens of karton.

- Vraag hulp bij zware meubels, ook professionele verhuizers nemen voorzorgsmaatregelen.

Garantie & Retourneren

Ja, retourneren is gratis. Als u van mening verandert, dan hebt u 60 dagen de tijd om contact met ons op te nemen en nemen wij het meubel terug. Alle kosten zijn dan voor onze rekening, u hoeft het product alleen maar opnieuw te verpakken en de transporteur komt het ophalen.

Als u niet zeker weet of u de meubels wilt houden, kunt u het beste de verpakking bewaren. Ga voor meer informatie over levertermijnen naar de pagina Levering en retouren.

Tikamoon biedt u 60 dagen gratis retourrecht (volledig of gedeeltelijk). Neem hiervoor contact met ons op via klantenservice@tikamoon.com of via het contactformulier.

Voor een retourzending moet het artikel zodanig verpakt zijn dat het veilig vervoerd kan worden zonder beschadiging.

Als je de originele verpakking niet meer hebt, kun je noppenfolie, karton of ander geschikt materiaal gebruiken. Niet-verpakte producten worden niet meegenomen door de vervoerder.

Als je tevreden bent met het product, kun je de verpakking recyclen of weggooien.

Als je het artikel toch wilt retourneren, is het belangrijk om de originele verpakking te bewaren. In het geval van een retour moet je het product zelf zorgvuldig herverpakken.

Bij een Premium levering, controleer of het product aan je verwachtingen voldoet voordat de bezorgers het verpakkingsmateriaal meenemen.

Onze meubels zijn gegarandeerd voor 5 jaar. Meer info vindt u op de pagina "Onze voordelen".

Tikamoon voor professionals

Als u als professional een bestelling wilt plaatsen, bekijk dan onze sectie voor professionals. U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier om een account aan te maken.

We controleren of u in aanmerking komt om een account aan te maken en sturen u, indien nodig, een persoonlijke offerte.

Als professional, en op voorwaarde dat u in aanmerking komt om een account aan te maken, profiteert u van een gepersonaliseerde korting.

Onze beloften

Van bos tot woning, van design tot levering: Tikamoon combineert vakmanschap en passie voor kwaliteit in de productie van unieke, duurzame massief houten meubels.

Bij het ontwerpen van meubels letten we sterk op de hoeveelheid gebruikt materiaal. De milieu-impact van meubels hangt grotendeels samen met het materiaalverbruik. Daarom herzien we onze ontwerpen om overbodige onderdelen (zoals sommige achterpanelen) te verwijderen en hergebruiken we restmateriaal voor interieurpanelen en lades. Voor meer informatie, bekijk onze beloften.

Tikamoon zet zich actief in voor duurzaamheid en volgt strikte milieunormen. In 2020 hebben we een ambitieus duurzaamheidsplan gelanceerd, gericht op ecologische materialen, afvalvermindering en hergebruik, om de levensduur van onze producten te verlengen.

Cadeaubon

Kies je favoriete artikelen op tikamoon.nl. Voer de unieke code van je kaart in het veld 'promotiecode' in je winkelmandje in. Het bedrag wordt automatisch van je totaalbedrag afgetrokken.

Je cadeaubon is 2 jaar geldig op de website van tikamoon. Hij kan slechts één keer worden gebruikt. Als het bedrag van de bon hoger is dan het bestelbedrag, gaat het verschil verloren. Bij een aankoop die hoger is dan het saldo op de cadeaubon, moet de betaling worden aangevuld met een andere geaccepteerde betaalmethode. Het bedrag van de cadeaubon is niet toepasbaar op de verzendkosten. Er kan slechts één cadeaubon per bestelling worden gebruikt. Cadeaubonnen zijn niet combineerbaar met promotiecodes Alleen tikamoon-cadeaubonnen zijn geldig op onze website. De tikamoon-cadeaubon is uitsluitend verkrijgbaar op de tikamoon-website.

Nee, de cadeaubon staat niet op naam. Na aankoop wordt een unieke code per e-mail verzonden. Het is de verantwoordelijkheid van de ontvanger om de code vertrouwelijk te bewaren.

De koper van de cadeaubon heeft een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen vanaf de ontvangst van de cadeaubon. Dit recht kan alleen worden uitgeoefend als de bon nog niet is gebruikt. Voor de ontvanger kan de cadeaubon niet worden terugbetaald, zelfs niet gedeeltelijk, ook niet in geval van verlies, diefstal, beschadiging of vervaldatum.

Bij het retourneren van een product dat met een cadeaubon is gekocht, en in overeenstemming met ons retourbeleid, wordt een tegoedbon ter waarde van het met cadeaubon betaalde bedrag uitgegeven. Een eventueel resterend bedrag wordt teruggestort via de bij aankoop gebruikte betaalmethode. De vervaldatum van deze tegoedbon is gelijk aan de vervaldatum van de cadeaubon, indien deze nog geldig is. Anders is de tegoedbon 3 maanden geldig vanaf de uitgiftedatum. Deze tegoedbon is uitsluitend te gebruiken op de website van tikamoon.

Zie de algemene gebruiksvoorwaarden

Contact

U kunt rechtstreeks contact met ons opnemen via de pagina Neem contact met ons op op onze website.

Ja, ontvang onze aanbiedingen en nieuws door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief hier.

Ondanks alle zorg die we besteden aan het controleren van onze producten en verpakkingen, kan er zich helaas een probleem voordoen. Onze klantenservice staat echter klaar om u te helpen een oplossing te vinden voor dit probleem.

Om ervoor te zorgen dat uw klacht snel wordt behandeld, kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@tikamoon.com met foto's van de schade aan uw artikel en een korte beschrijving van de situatie (close-upfoto's en een overzicht van het volledige product, of een korte video als het probleem niet zichtbaar is op de foto's).

U ontvangt binnen 24 uur een antwoord. Bewaar in de tussentijd de verpakking van uw artikel voor het geval u het wilt retourneren. We raden u aan om de meubels te controleren zodra u ze ontvangt, zelfs als u niet van plan bent om ze meteen te gebruiken.

sluiten
Welkom op onze website tikamoon Nederland !
U lijkt onze website vanuit dit land te bezoeken: Verenigde Staten.
Om de best mogelijke service te garanderen, adviseren wij u om onze producten te raadplegen via www.tikamoon.co.