Levering en retour

Onze meubels worden op basis van natuurlijke materialen en volgens de traditionele assemblagemethoden vervaardigd door onze ambachtslieden in Europa en Azië. Dit proces garandeert de authenticiteit en kwaliteit van onze producten, maar houdt tegelijk in dat de productie enige tijd in beslag kan nemen.
Naargelang de beschikbaarheid van onze artikelen, kunnen de leveringstermijnen die op onze productpagina's staan vermeld, variëren:
  • Bij u thuis binnen 4 tot 7 werkdagen > product momenteel op voorraad in onze magazijnen
  • Bij u thuis binnen 3 tot 10 weken > product onderweg naar onze magazijnen
  • Bij u thuis binnen 4 maaden > product wordt momenteel in onze werkplaatsen vervaardigd. Het zal binnen 2 tot 4 maanden bij u thuis worden geleverd.
  • Momenteel uitverkocht > producten die we de komende maanden gaan vervaardigen, maar waarover we u nog geen termijn kunnen geven. U kunt zich inschrijven om via e-mail een melding te ontvangen wanneer het product opnieuw op voorraad is en terug kan worden besteld.
Als u artikelen bestelt waarvan de leveringstermijnen die op de website staan, verschillen, dan zal de langste leveringstermijn in aanmerking worden genomen om de hele bestelling tegelijk op te sturen.
Als u uw artikelen volgens beschikbaarheid wilt ontvangen, dan moet u ze apart bestellen. Voor elke bestelling zullen er dan leveringskosten worden aangerekend.

De leveringskosten worden berekend op basis van het totale bedrag van uw winkelwagen voordat kortingen worden afgetrokken. Wij leveren niet aan de Waddeneilanden. Voor leveringen in België kunt u via onze Franse website bestellen.

 
Grootte van uw winkelmand Klassieke levering Comfort levering Premium levering
< €49 € 2,90 - -
€50 - €99 € 12,90 € 29,90 € 39,90
€100 - €199 € 17,90 € 39,90 € 49,90
€200 - €299 € 24,90 € 44,90 € 54,90
€300 - €499 € 34,90 € 54,90 € 64,90
€500 - €1.000 € 49,90 € 69,90 € 79,90
> €1.000 Gratis € 29,90 € 39,90

Klassieke levering voor kleine pakketten van minder dan 30 kg:

Lichte pakketten tot 30 kg.

Deze service houdt de verzending van kleine decoratieve artikelen en kleine meubels in.

De verzending gebeurt door een koeriersdienst tot aan de deur van uw woning.

Als u voor de klassieke levering kiest, wordt het pakket tot op de stoep/aan de voordeur van de woning gebracht. Hiervoor werken wij samen met GLS.

Uw bestelling wordt verzonden vanuit ons magazijn in Frankrijk en wordt in enkele dagen geleverd. Vanaf het moment dat uw bestelling ons magazijn verlaat, ontvangt u een automatische e-mail met de bijbehorende track-en-tracecode. Deze code is binnen de 72 uur actief, zodat u uw pakket kunt volgen. De levering vindt op werkdagen plaats tussen 8 en 18 uur. Levering op zaterdag is mogelijk.

Het pakket wordt persoonlijk aan u overhandigd door een leverancier en bevestigd door middel van uw handtekening.

U kunt vooraf toestemming geven om het pakket ergens te leggen. Om dit te doen, dient u uw trackingnummer in te voeren in de app of op de website van de afzender vanaf de verzendbevestiging die u van ons ontvangen hebt.

GLS biedt deze service ook op zijn website aan. Door uw toestemming te geven, legt GLS uw pakketten op een overeengekomen plaats - bijvoorbeeld in de garage of op het terras.

 

Klassieke levering voor grote pakketten en pakketten van meer dan 30 kg:

Deze service is van toepassing op de standaard levering van meubels en pakketten van meer dan 30 kg.

Als u kiest voor klassieke levering, wordt het pakket aangeboden onderaan een flatgebouw of aan de poort voor een huis. Voor zware pakketten raden we u aan om een derde persoon te vragen om u te helpen, of om te kiezen voor comfortlevering, waarbij het pakket in de kamer van uw keuze wordt geleverd.

Levering 's avonds na 19.00 uur is mogelijk in sommige grote steden. Deze voorwaarden kunnen enigszins verschillen afhankelijk van de locatie en de vervoerder.

De transporteur levert op afspraak, binnen 7 dagen na de e-mail die het vertrek van uw pakket aankondigt vanuit ons magazijn in de buurt van Lille. Als u geen levertijd hebt kunnen kiezen toen u uw bestelling plaatste, neemt de vervoerder contact met u op om een andere levertijd af te spreken.

Onze meubels worden gemonteerd geleverd. Vergeet niet om uw kamers, deurkozijnen, trappenhuizen, liften en andere toegangspunten tot uw huis op te meten voordat u bestelt.

Hoe verloopt de levering?

U ontvangt een e-mail met een trackinglink zodra uw bestelling ons magazijn heeft verlaten. Onze vervoerder neemt dan contact met u op (sms of telefoon) om een levertijd te kiezen. De dag vóór uw levering ontvangt u een sms ter bevestiging met een preciezere levertijd.

Op de dag van levering ontvangt u een sms wanneer de bezorger aan zijn ronde begint om de levertijd door te geven. Deze voorwaarden kunnen enigszins verschillen afhankelijk van de locatie en de vervoerder.

Bij levering is het essentieel om de goederen te controleren voordat u de afleverbon ondertekent. Zonder schriftelijk voorbehoud op het document van de vervoerder worden de levering en de inhoud ervan als conform beschouwd.


Comfort levering:


Als u kiest voor comfort levering, wordt uw pakket door twee chauffeurs afgeleverd in de kamer van uw keuze, zelfs op de bovenverdieping.

De transporteur levert op afspraak, binnen 7 dagen na de e-mail die het vertrek van uw pakket aankondigt vanuit ons magazijn in de buurt van Lille. Als u geen levertijd hebt kunnen kiezen toen u uw bestelling plaatste, neemt de vervoerder telefonisch contact met u op om een andere levertijd af te spreken.

De transporteur levert op afspraak, binnen 7 dagen na de e-mail die het vertrek van uw pakket aankondigt vanuit ons magazijn in de buurt van Lille. Als u geen levertijd hebt kunnen kiezen toen u uw bestelling plaatste, neemt de vervoerder telefonisch contact met u op om een andere levertijd af te spreken.

Onze meubels worden gemonteerd geleverd. Vergeet niet om uw kamers, deurkozijnen, trappenhuizen, liften en andere toegangspunten tot uw huis op te meten voordat u bestelt om er zeker van te zijn dat de pakketten bij u thuis en in de kamer van uw keuze kunnen worden afgeleverd.

Hoe verloopt de levering?

U ontvangt een e-mail met een trackinglink om uw bestelling te volgen zodra deze ons magazijn heeft verlaten.
Tegelijkertijd ontvangt u een sms van onze vervoerder. U kunt dan een tijdvenster van 3 uur kiezen. De dag vóór uw levering ontvangt u een sms ter bevestiging, met een preciezer tijdvenster van 2 uur.

Op de dag van levering ontvangt u een sms wanneer de bezorger aan zijn ronde begint om de levertijd door te geven.

Premium levering:

Als u kiest voor premium levering, wordt uw pakket door twee chauffeurs afgeleverd in de kamer van uw keuze, zelfs op de bovenverdieping. Vervolgens pakken ze uw pakket uit en controleren ze de kwaliteit van de producten om er zeker van te zijn dat er niets beschadigd of kapot is. U hoeft uw verpakkingen niet zelf naar de milieustraat te brengen - de bezorgers nemen ze mee als u dat wilt. Als u niet zeker weet of u het meubel wilt houden, raden we u aan om de verpakking niet terug te geven: die zal van pas komen als u het meubel retourneert.

De transporteur levert op afspraak, binnen 7 dagen na de e-mail die het vertrek van uw pakket aankondigt vanuit ons magazijn in de buurt van Lille. Als u geen levertijd hebt kunnen kiezen toen u uw bestelling plaatste, neemt de vervoerder telefonisch contact met u op om een andere levertijd af te spreken.

Onze meubels worden gemonteerd geleverd. Vergeet niet om uw kamers, deurkozijnen, trappenhuizen, liften en andere toegangspunten tot uw huis op te meten voordat u bestelt om er zeker van te zijn dat de pakketten bij u thuis en in de kamer van uw keuze kunnen worden afgeleverd.

Als u hebt gekozen voor een premium levering met teruggave van de verpakking, controleer dan of alle onderdelen (metalen onderdelen, te monteren poten) uit de doos zijn gehaald voordat de vervoerders ermee vertrekken.
Dit hangt af van de grootte van het pakket en van de gekozen leveringsmethode.

Klassieke levering voor kleine pakketten van minder dan 30 kg:

De leverancier probeert het pakket de volgende dag opnieuw te leveren of laat een briefje achter waarop staat dat het pakket in een afhaalpunt werd geleverd. Wij raden u aan om uw pakket te volgen met behulp van het trackingnummer dat wij naar u hebben gestuurd.

GLS biedt deze service ook op zijn website aan. Door uw toestemming te geven, legt GLS uw pakketten op een overeengekomen plaats - bijvoorbeeld in de garage of op het terras.

Klassieke levering voor grote meubels en pakketten van meer dan 30 kg:

Wij nemen per e-mail contact met u op en vragen u om de vervoerder meteen te bellen om het pakket opnieuw aan te bieden of vragen u om per e-mail contact met de vervoerder op te nemen.

Onze klantenservice blijft tot uw beschikking voor eventuele bijkomende vragen op het nummer +31 85 888 0219 of per e-mail op klantenservice@tikamoon.com van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur.

Als de levering vertraagd is omdat u niet te bereiken was op de contactgegevens die u tijdens uw bestelling hebt verstrekt, of als u een latere levering wenst na de verzending van de producten, zijn er mogelijk kosten voor opslag bij de vervoerder van toepassing. Wij behouden ons het recht voor om deze aan te rekenen.
Als u de levering van uw artikelen wilt uitstellen omdat u op vakantie vertrekt of u een lange periode afwezig zult zijn, neem dan telefonisch contact op met de klantenservice voordat u uw bestelling plaatst.

Zij zullen u verder helpen bij uw aankoop en het nodige doen om de verzending op te schorten en op een latere datum in te plannen.
Leveringen in het buitenland:
Voor de leveringskosten, zie de rubriek "Hoe worden mijn leveringskosten berekend?".

Bestellingen en leveringen naar andere landen:
Om aan de verwachtingen van onze andere internationale klanten te voldoen, hebben wij speciale websites ontwikkeld met de volgende leveringslanden:

Frankrijk, België, Portugal: tikamoon.com
Engeland: tikamoon.co.uk
Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Luxemburg: tikamoon.de
Spanje: tikamoon.es
Italië: tikamoon.it
Zwitserland: tikamoon.ch

Onze Nederlandse klantenservice blijft tot uw beschikking voor vragen op +31 85 888 0219 of per e-mail op klantenservice@tikamoon.com
Twijfelen is normaal ... Als u van gedachte verandert, dan hebt u 60 dagen om contact met ons op te nemen. Tot die tijd nemen wij het meubelstuk op onze kosten weer terug.

Retourneren gebeurt op dezelfde manier als bij de levering (afhalen van grote artikelen, pakketten moeten worden afgegeven bij de pakketshop).