Levering en retour

1. Hoe weet ik of artikelen beschikbaar zijn?
Onze meubels worden op basis van natuurlijke materialen en volgens de traditionele assemblagemethoden vervaardigd door onze ambachtslieden in Europa en Azië. Dit proces garandeert de authenticiteit en kwaliteit van onze producten, maar houdt tegelijk in dat de productie enige tijd in beslag kan nemen.
Naargelang de beschikbaarheid van onze artikelen, kunnen de leveringstermijnen die op onze productpagina's staan vermeld, variëren:
  • Bij u thuis binnen 4 tot 7 werkdagen > product momenteel op voorraad in onze magazijnen
  • Bij u thuis binnen 3 tot 10 weken > product onderweg naar onze magazijnen
  • Bij u thuis binnen 4 maaden > product wordt momenteel in onze werkplaatsen vervaardigd. Het zal binnen 2 tot 4 maanden bij u thuis worden geleverd.
  • Momenteel uitverkocht > producten die we de komende maanden gaan vervaardigen, maar waarover we u nog geen termijn kunnen geven. U kunt zich inschrijven om via e-mail een melding te ontvangen wanneer het product opnieuw op voorraad is en terug kan worden besteld.
2. Wat moet ik doen als ik meerdere artikelen met verschillende leveringstermijnen wil bestellen?
Als u artikelen bestelt waarvan de leveringstermijnen die op de website staan, verschillen, dan zal de langste leveringstermijn in aanmerking worden genomen om de hele bestelling tegelijk op te sturen.
Als u uw artikelen volgens beschikbaarheid wilt ontvangen, dan moet u ze apart bestellen. Voor elke bestelling zullen er dan leveringskosten worden aangerekend. 
3. Hoe worden mijn leveringskosten berekend?
De leveringskosten worden berekend op basis van het totale bedrag van uw winkelwagen voordat kortingen worden afgetrokken. Wij leveren niet aan de Waddeneilanden. Voor leveringen in België u kunt via onze Franse website bestellen. 
Grootte van uw winkelmand
Leveringskosten
< €49
€ 5,90
€50 - €99
€ 12,90
€100 - €199
€ 17,90
€200 - €299
€ 24,90 
€300 - €499
€ 34,90
€500 - €1.000
€ 49,90
> €1.000
€ 59,90
 

4. Wat zijn de verschillende leveringsmethoden?
Klassieke levering voor kleine pakketten van minder dan 30 kg:
Lichte pakketten tot 30 kg.
Deze service houdt de verzending van kleine decoratieve artikelen en kleine meubels in.
De verzending gebeurt door een koeriersdienst tot aan de deur van uw woning.
Als u voor de klassieke levering kiest, wordt het pakket tot op de stoep/aan de voordeur van de woning gebracht. Hiervoor werken wij samen met GLS.
Uw bestelling wordt verzonden vanuit ons magazijn in Frankrijk en wordt in enkele dagen geleverd. Vanaf het moment dat uw bestelling ons magazijn verlaat, ontvangt u een automatische e-mail met de bijbehorende track-en-tracecode. Deze code is binnen de 72 uur actief, zodat u uw pakket kunt volgen. De levering vindt op werkdagen plaats tussen 8 en 18 uur. Levering op zaterdag is mogelijk.
Het pakket wordt persoonlijk aan u overhandigd door een leverancier en bevestigd door middel van uw handtekening.
U kunt vooraf toestemming geven om het pakket ergens te leggen. Om dit te doen, dient u uw trackingnummer in te voeren in de app of op de website van de afzender vanaf de verzendbevestiging die u van ons ontvangen hebt.
GLS biedt deze service ook op zijn website aan. Door uw toestemming te geven, legt GLS uw pakketten op een overeengekomen plaats - bijvoorbeeld in de garage of op het terras.
Klassieke levering voor grote pakketten en pakketten van meer dan 30 kg: 
Deze service is van toepassing op de standaard levering van meubels en pakketten van meer dan 30 kg.
Als u voor de klassieke levering kiest, zal de bestelling op de stoep of aan de voordeur van uw appartementsgebouw in uw aanwezigheid worden overhandigd. Vergeet niet om eventueel de hulp van iemand anders te voorzien om grote artikelen tot in de gewenste ruimte te dragen.
De vervoerder zal vooraf contact met u opnemen om een leveringsdatum overeen te komen. Om dit te doen, geven wij uw telefoonnummer aan de vervoerder en, indien nodig, uw e-mailadres, dat u tijdens uw bestelling hebt verstrekt, als hij u niet per telefoon kan bereiken. Normaal gezien vindt de levering op werkdagen plaats tussen 8 en 17 uur. Dit kan variëren, naargelang het regionale vervoersbedrijf. Extra dienstverleningen zoals levering op zaterdag of 's avonds zijn mogelijk, mits een supplement, en moeten door uzelf apart worden overeengekomen met de vervoerder.
Uw bestelling wordt verzonden vanuit ons magazijn in Frankrijk en wordt doorgaans in enkele dagen geleverd. Vanaf het moment dat uw bestelling ons magazijn verlaat, ontvangt u een automatische e-mail met de bijbehorende track-en-tracecode. Deze code is binnen de 72 uur actief, zodat u uw pakket kunt volgen.
Controleer bij levering of het product en de verpakking niet beschadigd zijn. Maak een vermelding van eventuele schade op de pakbon van de bestuurder. Zonder deze vermelding wordt de levering als correct beschouwd.
Houd er rekening mee dat de verpakking, waaronder het pallet, niet door de vervoerder wordt meegenomen. In geval van een retour is het een goed idee om de verpakking in de eerste plaats te bewaren (zonder pallet).
Onze meubels worden gemonteerd geleverd. Denk eraan om uw kamers, deurkozijnen, trappen, liften en alle andere toegangspunten tot uw woning te meten voordat u uw bestelling plaatst. De verpakkingsafmetingen van de producten die u hebt besteld, kunt u te weten komen door naar de productbeschrijving op onze website te gaan. Deze komen meestal overeen met de afmetingen van het meubel (met of zonder voetjes) plus 5 cm.
Als de levering vertraagd is omdat u niet te bereiken was op de contactgegevens die u tijdens uw bestelling hebt verstrekt, of als u een latere levering wenst na de verzending van de producten, zijn er mogelijk kosten voor opslag bij de vervoerder van toepassing. Wij behouden ons het recht voor om deze aan te rekenen.
  
5. Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de levering?
Dit hangt af van de grootte van het pakket en van de gekozen leveringsmethode.
Klassieke levering voor kleine pakketten van minder dan 30 kg: 
De leverancier probeert het pakket de volgende dag opnieuw te leveren of laat een briefje achter waarop staat dat het pakket in een afhaalpunt werd geleverd. Wij raden u aan om uw pakket te volgen met behulp van het trackingnummer dat wij naar u hebben gestuurd.
GLS biedt deze service ook op zijn website aan. Door uw toestemming te geven, legt GLS uw pakketten op een overeengekomen plaats - bijvoorbeeld in de garage of op het terras.
Klassieke levering voor grote meubels en pakketten van meer dan 30 kg: 
Wij nemen per e-mail contact met u op en vragen u om de vervoerder meteen te bellen om het pakket opnieuw aan te bieden of vragen u om per e-mail contact met de vervoerder op te nemen.
Onze klantenservice blijft tot uw beschikking voor eventuele bijkomende vragen op het nummer +31 85 888 0219 of per e-mail op klantenservice@tikamoon.com van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur.
Als de levering vertraagd is omdat u niet te bereiken was op de contactgegevens die u tijdens uw bestelling hebt verstrekt, of als u een latere levering wenst na de verzending van de producten, zijn er mogelijk kosten voor opslag bij de vervoerder van toepassing. Wij behouden ons het recht voor om deze aan te rekenen.
6. Kan ik mijn levering uitstellen?
Als u de levering van uw artikelen wilt uitstellen omdat u op vakantie vertrekt of u een lange periode afwezig zult zijn, neem dan telefonisch contact op met de klantenservice voordat u uw bestelling plaatst.
Zij zullen u verder helpen bij uw aankoop en het nodige doen om de verzending op te schorten en op een latere datum in te plannen.
7. Ik woon niet in Nederland, kan ik dan een pakket ontvangen?
Leveringen in het buitenland:
Voor de leveringskosten, zie de rubriek "Hoe worden mijn leveringskosten berekend?".
Bestellingen en leveringen naar andere landen:
Om aan de verwachtingen van onze andere internationale klanten te voldoen, hebben wij speciale websites ontwikkeld met de volgende leveringslanden:
Zwitserland: www.tikamoon.ch
Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Luxemburg: www.Tikamoon.de
Spanje: www.tikamoon.es
Italië: www.tikamoon.it
Engeland: www.tikamoon.co.uk
Frankrijk, België, Portugal: www.tikamoon.com
Onze Nederlandse klantenservice blijft tot uw beschikking voor vragen op +31 85 888 0219 of per e-mail op klantenservice@tikamoon.com
8. Hoe kan ik een pakket retourneren?
Twijfelen is normaal ... Als u van gedachte verandert, dan hebt u 60 dagen om contact met ons op te nemen. Tot die tijd nemen wij het meubelstuk op onze kosten weer terug.
Retourneren gebeurt op dezelfde manier als bij de levering (afhalen van grote artikelen, pakketten moeten worden afgegeven bij de pakketshop).